travelhero.pl

travelhero.pl – turystyka, lifestyle, dieta

ćwiczenia na mięśnie grzbietu
Lifestyle

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Problemy z kręgosłupem to przypadłość, która niestety dotyka coraz więcej osób. Siedzący tryb życia, brak ruchu, praca przy komputerze wpływają na nieprawidłową postawę ciała i powodują różnego rodzaju skrzywienia i zwyrodnienia.
Można śmiało powiedzieć, że co druga osoba po czterdziestym roku życia boryka się z problemami z kręgosłupem. Jeżeli są to zwykłe zwyrodnienia to możemy spróbować je złagodzić ćwiczeniami i zabiegami rehabilitacyjnymi. Jeżeli jednak dolegliwości są poważniejsze i pomimo stosowania regularnych ćwiczeń nie przynoszą efektu warto zgłosić się do lekarza, który zleci serię niezbędnych badań i postawi diagnozę.
Jeżeli jednak nasze dolegliwości są związane z niewielkimi zwyrodnieniami i niewłaściwą postawą to możemy spróbować sobie pomóc poprzez zestaw ćwiczeń.
Dostępnych jest wiele ćwiczeń na poprawienie sprawności pleców.
Do najpopularniejszych z nich można zaliczyć:
– Podciąganie – jest to idealne ćwiczenie, które zwiększa szerokość mięśni grzbietu. Można je bez problemu wykonywać w warunkach domowych i nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Do wykonania tego ćwiczenia wystarczy zamontowany prosty drążek lub drabinka.
– Superman – ćwiczenie to polega na położeniu się na brzuchu. Nogi trzymane są w prostej pozycji a ręce wyciągane są przed siebie.Z takiej pozycji należy unieść równocześnie ręce i nogi do góry, wraz z odcinkiem piersiowym.
– Wiosłowanie hantlem – istnieje wiele wariantów ćwiczeń z hantlami. Ich obciążenie dobierane jest do możliwości ćwiczącego.
– Wiosłowanie na TRX – jeżeli osoba ćwicząca nie posiada w domu hantli to do ćwiczeń może wykorzystywać ciężar własnego ciała.
Oprócz popularnych ćwiczeń, które możemy wykonywać w zaciszu domowych istnieje szeroka oferta ćwiczeń na siłowni. Kluby fitness dopasowują ofertę do potrzeb klientów. Dlatego osoby posiadające problemy z kręgosłupem mogą śmiało zgłosić się do siłowni, dzięki temu uzyskają pomoc profesjonalisty. Trener na siłowni dobiera odpowiednio zestaw ćwiczeń dla klienta, tak aby zbytnio nie przeciążyć jego ciała i pomóc rozwiązać problem związany z bólem pleców. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń sprawia, że nasz wysiłek przynosi odpowiednie efekty.
Jeżeli jednak ćwiczenia na mięśnie grzbietu nie przynoszą odpowiedniego efektu, a dodatkowo odczuwamy dolegliwości bólowe warto zwrócić się do lekarza. Nie warto na własną rękę próbować rozwiązać problem, ponieważ może to tylko pogorszyć sytuację. Zawsze warto przeprowadzić odpowiednią diagnostykę i zadbać o własne zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *