travelhero.pl

travelhero.pl – turystyka, lifestyle, dieta

dieta bez nabiału
Dieta

Dieta bez nabiału – najważniejsze informacje

Każda dieta rządzi się swoimi zasadami, których powinniśmy przestrzegać, żeby dawała określony efekt. Są jednak przypadki, że to nie my wybieramy, jak będziemy się odżywiać. Nasz organizm sam może dyktować nam warunki, jak na przykład wtedy, kiedy nie toleruje on laktozy. Najlepszym rozwiązaniem na pewno będzie wtedy dieta bez nabiału.

Jak wygląda dieta bez nabiału?

Przede wszystkim w takiej diecie musimy omijać produktów mlecznych, w tym jogurtów, maślanek, kefirów, twarogów, serów itd. Ważne jest także, żeby nie jeść artykułów spożywczych zawierających białka mleka, między innymi kazeinę, laktoalbuminę, czy laktoglobulinę.

Nietolerancja laktozy – objawy

Mimo że osoby z tą alergią mają ogromną ochotę na skosztowanie produktów mlecznych, to często muszą one sobie takiego jedzenia odmawiać. A co jeśli tego nie zrobią? Cóż będą odczuwały przykre tego konsekwencje. Najczęściej wtedy mogą wystąpić następujące objawy: wzdęcia, ból brzucha, biegunki, kolki, gazy, nieprzyjemne uczucie w jelitach.

Dieta bez nabiału – najważniejsze produkty do jedzenia

Osoby zmagające się z nietolerancją laktozy, czy też alergią na mleko muszą być dość ostrożne, jeśli chodzi o posiłki. Najważniejsze to omijać produktów mlecznych zawierających mleko krowie, które dla tych osób jest najzwyczajniej za trudne do strawienia. Dlatego też wywołuje ono u nich wiele nieprzyjemnych symptomów. Oczywiście ludzie z nietolerancją laktozy wciąż potrzebują w swoim organizmie wapnia, to przecież dzięki niemu mamy mocne zęby i kości. Dieta bez nabiału powinna, zatem zawierać przede wszystkim produkty zastępujące mleko, czyli napoje roślinne (migdałowe, kokosowe, sojowe), jogurty wegańskie (jogurty kokosowe zawierające probiotyczne kultury bakterii, a także witaminę D2, B12 oraz wapń), oleje (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej kokosowy). Poza tym, żeby w organizmie nie zabrakło wapnia, warto jeść posiłki zawierające ziarna zbóż, orzechy, nasiona, rośliny strączkowe, zielone warzywa i suszone owoce.

Dieta bezmleczna dobra również dla zdrowych osób

Dieta zawierająca nabiał, szczególnie w dużych ilościach wcale nie jest zdrowa, nawet dla osób niebędących alergikami. Trzeba wspomnieć o tym, że produkty mleczne jedzone w większych ilościach mogą wywoływać różne schorzenia. Może to być na przykład refluks albo zespół jelita nadwrażliwego. Jak widać ograniczenie lub wyeliminowanie z diety produktów mlecznych może wpłynąć pozytywnie na cały organizm. Dlatego też bez względu na to, czy jesteśmy wrażliwi na mleko krowie, czy nie to warto pomyśleć na przejście na dietę bez nabiału.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *